Blog

L'Eucaristia – Spezzare, condividere, distribuire

I.
L'altro giorno sono andato dal barbiere e durante le manovre che stava facendo sopra la mia testa abbiamo parlato di cose del mondo, come è usuale in tali situazioni. È la mia esperienza che quando si incontra un prete, le persone, barbieri inclusi, tendono a trattare argomenti speciali come la Chiesa o domande riguardanti l’etica. Tuttavia, mi barbiere è speciale. Egli non parla solo su argomenti usuali ma anche, e forse soprattutto, di questioni teologiche, e questa volta, ha parlato dell’Eucaristia.
 

Generous Orthodoxy -- nagylelkű ortodoxia

Ahogy az újítók nem tudnak előzmény nélküli kezdetet teremteni, annak, aki a régihez húz, szintén számolnia kell azzal, hogy a hátrafelé tett lépés is továbbvisz, odébb az ideálisnak megélt múltbeli helyzettől. Az a múlt, amelytől egyikük is, másikuk is menekülne, nem eltörölhető, nem lehet meg nem történtté tenni.
 

Kalazancius képe

Homília 2015. augusztus 25-én a pesti iskola kápolnájában.
 
I.
Amikor szentté avatnak valakit, akkor a szentté nyilvánítási határozat felolvasása után mintegy bemutatják a közösség tagjainak az új szentet, leleplezik a róla készült képet.
Nem egyszerű döntést hozni arról, hogy egy életútból melyik az a kép, melyik az az arc, amelyet szeretnénk magunk előtt látni, szeretnénk felidézni magunkban, amikor szentként gondolunk az illetőre.

Jó keresztény, jó iskola?

Mi az egyházi iskolák dolga? címmel írt gondolatébresztő cikket Nádori Gergely középiskolai tanár az Indexen. Bevezetőjében Lázár János miniszter napokban tett kijelentését idézi, majd azt mondja, a miniszter „gondolatai – főként a kereszténnyé nevelésről – szöges ellentétben állnak azzal, amit ezek az egyházak hirdetnek.

La alegría de Zaqueo (Lc 19,1-10) -Domingo 31º Ordinario (C)

El relato que leemos este domingo en el evangelio es de la conversión de Zaqueo.
Es muy importante enterarse que en el relato la alegría tiene un papel enfático. La palabra alegría o gozo se encuentra en el centro de la historia. “Entonces él [Zaqueo] descendió aprisa y lo recibió gozoso.” El relato tiene dos partes y la palabra “gozosamente” está donde las dos partes se tocan.
 
 
La primera parte habla de Zaqueo en el camino de Jesús y la segunda de Jesús en la casa de Zaqueo. Es posible constatar varios paralelos entre los dos partes.

Leprások, sebek, gyógyulás / Serényi Tamás primíciájára -- 2016. október 9.

Olvasmányok -- ÉVKÖZI 28. VASÁRNAP
2Kir 5,14-17, Zs 97, 2Tim 2,8-13, Lk 17,11-19
I.
Az első olvasmányban egy gyógyulás történetét hallottuk. Nem a teljes történetet, hanem csak egy részét, Elizeus próféta és Námán találkozását. Az idézet elhagyja a történet elejét, és a végét is. A végéről így lemaradunk, és nem halljuk azt, ahogyan Elizeus próféta elbúcsúzik Námántól. Amikor a próféta elbocsátja, ezt mondja neki: „Menj békével!”
 

Miképpen mi is kimegyünk az irgalomra szorulókhoz

Az irgalmasság szentévének kezdetén kapukat nyitunk, hogy bemenjünk abba a térbe, ahol találkozhatunk az irgalommal. Tudjuk jól, nem elég a kapun átmenni, más is kell. Bűnbánat? Sajátos ima? Az is, de nem csak az. Az kell, hogy megnyissuk a saját kapuinkat, és kimenjünk magunkból. Kimenni a kapun személyesen és intézményként: oda, ahol az irgalmas Atya van. Mintha pont ez maradna ki abból, amiről Robert Sarah bíboros szólt nemrégiben egy vele készült beszélgetésben.
 

A Remnant For Many

Timothy Cardinal Dolan has recently published a blog entry on his website about the “Inclusion of the New Minority”.
When the archbishop defines, as he further specifies, who he thinks are those whom he calls belonging to “a new minority” he says: “those who, relying on God’s grace and mercy, strive for virtue and fidelity”. In other words, those who make up this group of people are different from the majority in the world, and “at times, he says, in the Church”, in this.
 

¿Qué es una buena escuela? ¿Qué podemos aprender del Patrono de las escuelas populares cristianas?

Hace tres años Malala Yousafzai, la chica pakistaní de premio Nobel, pagó casi con su vida por querer ir a la escuela. Los talibanes que atentaron contra la vida de la chica de quince años entonces, están dispuestos a impedir, hasta con métodos terroristas, que las mujeres vayan a la escuela. Según Malala, porque perciben con precisión que „la educación significa poder para las mujeres”.

Okosság és szeretet

Okosság és szeretet. Ez volt a legfontosabb mondanivalónk. Hogy a kettőnek össze kell fognia. A szeretetnek okosnak kell lennie.
 
Elgondolkodtató, hogy a kettő közül az okosságot hittük magától értetődőnek, és azon törtük a fejünket, hol kell megvonni a szeretet határait.